مزایای تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات آنلاین به طور کلی در ۳ دسته خلاصه میشود:
1) کم هزینهتر
برای تبلیغات آنلاین نسبت به روشهای تبلیغات سنتی هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال شما برای اجاره بیلبورد در بزرگراههای شهر تهران ممکن است تا 200 میلیون تومان ماهیانه هزینه کنید و یا برای هر دقیقه تبلیغ در صدا و سیما باید اعداد بسیار بزرگتری را بپردازید! اما در تبلیغات آنلاین محدوده قیمتها خیلی متفاوت است. به طور مثال برای تبلیغ در بهترین مکان سایت طرفداری (که جزو 20 سایت پرطرفدار ایرانی است) باید هزینهای حدود 10 میلیون تومان پرداخت کنید. با این توجه که به احتمال خیلی زیاد نتیجهی بهتری از بیلبوردهای شهری خواهید گرفت.
2) قابلیت اندازهگیری
مزیت خیلی مهم تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی، قابلیت اندازهگیری معیارهایی است که شاخص موفقیت یا شکست نسبی یک کمپین تبلیغاتی هستند (KPI). به عنوان مثال هنگامی که شما قصد دارید در تلویزیون یک آگهی تبلیغاتی نمایش دهید چگونه میخواهید بدانید که تبلیغ شما موثر بوده است یا خیر؟ نهایتاً تخمینهایی از این دست خواهید داشت که چند نفر ممکن است شبکه تلویزیون مورد نظر شما را در هنگام پخش تبلیغ ببینند. این موضوع را مقایسه کنید با یک کمپین تبلیغات آنلاین که تبلیغدهنده میتواند به طور دقیق بداند که چند نفر تبلیغ را دیدهاند، چند نفر روی آن کلیک کردهاند و به سایت مورد نظر ما رفتهاند، چند نفر فعالیت مورد نظر ما (مثل خرید) را کامل انجام دادهاند، چند نفر در میانه راه پشیمان شدهاند و …
3) قابلیت شخصیسازی
مثالی از تجربه شخصی برای شما میزنم. سال گذشته قرار شد برای نوجوانان دوره فن بیان برگزار کنیم. برای تبلیغات این دوره شروع به توزیع تراکت در محل برگزاری دوره کردیم. اتفاقی که افتاد حتی یک نفر هم با ما تماس نگرفت. بعد از آن به سراغ تبلیغات در پیجهای مرتبط با این حوزه در اینستاگرام رفتیم و نتیجه این شد که تمام مهارت آموزان آن دوره از همان تبلیغات به دوره آمدند.
با توجه به این مزایا، چند درصد از بودجه تبلیغاتی خود را به تبلیغات آنلاین اختصاص دادهاید؟
دیدگاهتان را بنویسید