تفسیر و تحلیل تبلیغ ایرپادز اپل

هدف از تحلیل و تفسیر تبلیغات این است که بدانیم چه ظرائفی در تبلیغات طراز اول دنیا استفاده میشود (بعضاً مقایسه آن با تبلیغات ایرانی نیز میتواند جالب توجه باشد!)
مرد ابتدا با «بیحوصلگی» خود را در آینه میبیند و به صورت تصنعی با دستان خود لبخندی روی صورتش میآورد. پس از گذاشتن ایرپادز در گوش موزیک متن آغاز میشود. موزیکی که به ریتم و پیام تبلیغ بسیار کمک کرده است.
در ثانیه 22 میبینیم که رد شدن کودک پر انرژی از کنار او، تعجب مرد را به همراه دارد. کسی که در کمتر از 4 ثانیه بعد از این اتفاق و با بالا صدای موسیقی روی تشک میپرد و جهش عجیبی دارد! در ابتدا خود ا تعجب میکند اما پرش دیگری را امتحان میکند و متوجه میشود که این امر اتفاقی نیست و همینطور پرشهای عجیبتری را انجام میدهد.
تمام این پرشها و حرکات عجیب درحالی انجام میشود که هیچکس از این موضوع مطلع نیست. این موضوع نشان دهنده ویژگی خاص این هندزفری به نام نویز کنسلینگ است که اطرافیان از صدای هندزفری شما آگاه نیستند و از طرف دیگر صدای بیرون نیز با صدای موزیک شما تداخلی ندارد.
اوج این اتفاق زمانی به نمایش درمیآید که فرد در کنار زنی که در حال مطالعه است مینشیند و به او نگاهی میاندازد (که مطمئن شود از حضور او آگاه است یا خیر) و پس از پرشهای عجیب باز هم او را نگاه میکند اما مشخص است که زن از حضور او مطلع نیست و درانتها پس از پرش روی سقف ماشین که راننده اصلاً متوجه آن نمیشود، مرد پرواز میکند و درکنار پرندهها مینشیند.
در انتها باید گفت که این تبلیغ نشان میدهد شما با استفاده از این ایرپادز از روزمرگی و بیحوصلگی به دور هستید و در کمال آرامش بدون اینکه مزاحم دیگران شوید یا اینکه دیگران مزاحم شما شوند، به موزیک خود گوش دهید.
ویدیوی تبلیغاتی اپل برای محصول ایرپادز
تحلیل شما از این تبلیغ چیست؟
دیدگاهتان را بنویسید